Indmeldelse_tilbud
Forums CrossFit

Nye plakater

Subscribe to Nye plakater 11 post(s), 8 voice(s)

Personal_jesus_birds Garnæs Administator 107 post(s)

Hej alle!

Vi har tænkt os at lave nogle nye plakater, som skal hænge i kirken og på Østerbro. Temaet bliver “The 10 General Physical Skills”:

Cardiovascular/respiratory endurance – The ability of body systems to gather, process, and deliver oxygen.
Stamina – The ability of body systems to process, deliver, store, and utilize energy.
Strength – The ability of a muscular unit, or combination of muscular units, to apply force.
Flexibility – the ability to maximize the range of motion at a given joint.
Power – The ability of a muscular unit, or combination of muscular units, to apply maximum force in minimum time.
Speed – The ability to minimize the time cycle of a repeated movement.
Coordination – The ability to combine several distinct movement patterns into a singular distinct movement.
Agility – The ability to minimize transition time from one movement pattern to another.
Balance – The ability to control the placement of the bodies center of gravity in relation to its support base.
Accuracy – The ability to control movement in a given direction or at a given intensity.

For hver færdighed tager vi et billede som illustrerer færdigheden, og det er her jeg godt kunne tænke mig jeres hjælp! Hvad associerer i med hver færdighed? Hvordan synes du at motivet skal være for speed, power, etc?

Jeg håber i har nogle gode idéer! :)

- Garnæs

Cf_halmstad1 sarah 440 post(s)

Flexibility – split mellem 2 ringe
Balance – håndstand i ringene

Img_2015 tdehli 95 post(s)

Accuracy: Noget i stil med Games 2009 sledge hammer eventet, hvor et spyd med et relativt smalt hoved skal hamres i jorden, selvom ens puls smadrer derudaf.

Power: En af de tunge drenge laver et tungt clean OL-style. Billedet tages i det sekund, hvor stangen er “vægtløs” og hænger “frit” i luften (S-rod ved, hvad jeg mener) – eller hvor den “bouncer” oppe på skuldrene. Det kunne evt. være fedt med et billede, hvor vægten var så tung, at man kunne se stangen bøje.

Balance og/eller fleksibilitet: Nogle af breakerdrengene kunne måske lave noget avanceret håndstand – f.eks. den hvor kroppen står i en bananformet kurve.

Stamina og/eller endurance: Billede fra marathon roeventet til sommer, når tælleren for den hurtigste atlet passer de 42 kilometer?

Strength: Et lækkert bicep-curl! – f.eks. Ulles profilbillede? – alternativt et Iron-cross

Coordination: Muscle-up med kip

Agility: Tre billeder af den samme person i tre forskellige øvelser på det samme sted sammensættes i photoshop, så det ligner, at personen laver tre forskellige øvelser på samme tid.

Speed: Samme idé som med agility, men kun med én øvelse, så det ser ud som om, personen er for “hurtig” til kameraet/det menneskelige øje. Lidt slørethed ala Jesper Finks profilbillede kunne se godt ud.

… og hvis det skulle være “rene/old school” crossfit-øvelser måske squat snatch/OHS som flexibility, men det er naturligvis min personlige fortolkning

Foto_den_10-06-2010_kl yasir 13 post(s)

Du siger bare til Garnæs så er jeg der…..du ved jeg elsker billeder.

Personal_jesus_birds Garnæs Administator 107 post(s)

Yasir, hvis “style” var en general physical skill var du en sikker vinder!

Tore & Sarah, gode forslag!!

Profil tor 74 post(s)

Jeg tager gerne en aften/eftermiddag med dig og en blok hvor ideerne får frit spil på papiret …

Img_3067 EsbenS 27 post(s)

Strenght, Balance, Coordination:

Tunge Overhead pistols

@ Yasir – “speed” må da være dig og min Frede, der løber om kap …. evt. i Dyrehaven

Svenne Sven 51 post(s)

Hallo – det racerløb er jeg sikker på Fred vinder. Hvad siger du Yasir. Kan milliknægten løbe fra en Nørrebro rod som dig ?

Img_8359 jern 56 post(s)

Jeg syntes at Tdehlis forslag er ret godt, men i stedet for bicep-curls til strength, så tag en ganske almindelig push up. Push ups er en fantastisk styrke øvelse!

Forums CrossFit
Crossfit_journal
CrossFit Copenhagen - ikke et normalt fitnesscenter. Vores træning er varieret og funktionel og øger både styrke, smidighed og udholdenhed.