Crossfit for a fatburning novice?
| Newbie 1 post(s) |
Hei, Har lige fått øynene opp for Crossfit training og undrer om det kan være noget for mig? Dette er mig : Jeg er overvæktig, men har fået et nyt liv i træning. Jeg startet med træning for 9 måneder siden og har tapt mig 21 kilo. Jeg har fremdeles en 10 kg igjen. Trener 4-6 gg pr uge, hvor jeg kombinerer intensiv sykling, 10-15 km løb og en del styrke. Jeg har været en aktiv alpinist (regionshold på top-nivå) for inntil 4 1/2 år siden så jeg er innebefattet i hva det vil si å måtte svette en lille blod. Jeg skal være ærlig nok til at indrømme jeg mest sannsynligvis ikke klarer en eneste pull-up, men har en meget sterk vilje. Må man fremdeles delta, eller vil jeg kun sakte ned de andre da dette virker til at være en hold-sport? Takker for svar, og beklager min ringe norsk-dansk :-) /Augustin |
|
|
Hej Augistin, Først og fremmest synes jeg det er imponerende med dit vægttab — godt klaret! Dernæst er det vigtigt at slå fast, at alle kan træne CrossFit uanset kondition, vægt, alder, køn eller hårfarve. Vi har medlemmer i alle former og afskygninger, da alle vores workouts kan skaleres, så det passer til den enkeltes niveau. CrossFit er en individuel sport, men man træner sammen på hold. Du kommer altså ikke til at sakte de andre ned! At træne på hold er netop med til at holde motivationen oppe ligesom du efterlyser — det er sjovt at dele oplevelserne med hinanden, og måske også konkurrere lidt.. Alt i alt synes jeg det lyder som om CrossFit ville passe rigtig godt til dig. :) - Andreas |
|
|
Hej Augustin, Du skal slet ikke tøve. Er selv relativt ny i crossfit, men har nu trænet 3 gange om ugen siden jeg startede for 5 måneder siden. Jeg kan se at du allerede træner godt, men når du starter med Crossfit er det et godt råd ikke at starte ud med mere end 3 gange om ugen. Ja, dvs tre timer om ugen. Det lyder ikke af meget, men jeg kan næsten garantere at din krop hellere ikke kan mere i starten. Jeg har først indenfor den sidste halvanden måned at begynt at lægge løbetrening ind i dagene mellem Crossfit. Til gengæld føler jeg mig nu i bedre form end nogensinde før, og jeg har alligevel spillet håndbold på højeste niveau i nogle år med 7 ugentlige træninger. Heg er næsten ‘awestruck’ over de resultater jeg har set via CF, og det fedeste er at der er så ufatteligt mange øvelser man skal lære at beherske, så det bliver ALDRIG kedeligt. Glæder mig som et lille barn til juleaften før hver træning, selv om jeg VED at jeg ikke husker mit navn bagefter. For god ordens skyld: jeg har ingen ‘aktier’ i crossfit copenhagen, men er blot en discipel der har ‘set lyset’ :-) /Bengt |